blog_slider-1920x400-blog 500x400-blog

Teknik Hizmetler Müdürümüz Murat Uzunal’ın 20. Yılımıza Özel ST Endüstri Dergisi'ne Verdiği Röportaj

img_6464-2Teknik Hizmetler Müdürü olarak görevleriniz nelerdir ve günlük iş akışınız nasıl geçiyor? Teknik hizmetler alanında en çok gurur duyduğunuz projeler nelerdir?

Teknik hizmetler müdürü olarak asli görevim, teknik hizmetler departmanı altındaki birimleri ve süreçleri yönetmektedir. Proje, bakım ve iç hizmetler olarak adlandırdığımız birimlerin hem kendi içlerinde hem de birimler arasında koordineli ve organize çalışmasını sağlamaktır. Bu birimlere ek olarak, teknik hizmetler çatısı altında bulunan depo-sevkiyat bölümü, iç satın alma ve teknik hizmetler asistanı da bana bağlı çalışmaktadır. Bu birimler ve personele ek olarak Adana, İzmir ve Karabük bölgelerinde yerleşik çalışan, bölge ekiplerimizin de dahil olduğu 24 kişilik kadronun, makine dişlileri misali senkronize ve ahenk içinde çalışmasını sağlamak, uygun çalışma ortamını sağlamak, sorunları ve eksikleri öngörmek ve müdahale etmek, bu ekiplerin kişisel ve teknik gelişimlerini sağlamak öncelikli vazifelerim arasındadır. Bu firmada geçirdiğim 17 yıllık mesai nedeniyle şirket dinamiklerini ve kültürünü en iyi bilen kişilerden biri olarak, teknik hizmetler departmanı dışındaki satış-pazarlama ve idari-mali işler departmanından gelen sorulara ve taleplere de rutin iş akışı içinde ayrıca destek vermekteyim.  

Türkiye'de ilk 500 listesine girmiş birçok firmayla çok değerli ve önemli projeler yaptık. Birçoğu ayrı ayrı gurur verici ve çok kıymetli projelerdi. Tüm bu projelerin sorunsuz ve başarılı bir şekilde sonuçlanmasını sağladığımız, birlikte çalıştığımız iş arkadaşlarımdan oluşan bu dev teknik hizmetler departmanı, aslında en gurur verici projemdir.  

Teknik hizmetler departmanının başarısını nasıl değerlendiriyorsunuz? Hangi anahtar performans göstergelerini kullanıyorsunuz?

Teknik hizmetlerin en büyük gücü, geniş ve tecrübeli bir ekibe sahip olmasıdır. Bu güç sayesinde yıllar içinde yere sağlam basarak, sürekli büyüdük. Alışılagelmiş standart uygulamalar yerine yeni teknolojileri ve çözümleri araştırarak, standartlarımızı sürekli yükselttik ve hizmet verdiğimiz sektörde tüm taleplere doğru ve yüksek performanslı hizmet ve ürünler sunabilir hale geldik. Bunların geri dönüşü de sürekli genişleyen olumlu referanslarımız oldu. Bundan dolayı yüksek müşteri memnuniyeti her zaman önceliğimiz oldu. Müşteri memnuniyetini maksimumda tutacak yapılanmaya ve organizasyonlara gittik. Kadromuzu sürekli genişlettik ve sürekli eğitimlerle güçlendirdik. Yerinde hızlı hizmet için İstanbul merkez dışında İzmir, Adana ve Karabük bölgelerinde yatırımlar yaparak, ekiplerimizi kurduk. Hizmet alanlarımız ve kadrolarımız genişledikçe takip ve raporlama mekanizmaları kurduk. Sürekli hizmet verdiğimiz firmalardan geri bildirimler talep ettik ve gelen bilgilere göre düzeltici, önleyici, geliştirici faaliyetler gerçekleştirdik.     

Ekip içindeki koordinasyonu nasıl yönetiyorsunuz? İş süreçlerinde karşılaştığınız en büyük verimlilik sorunları nelerdir ve bu sorunları nasıl çözüyorsunuz?

Kadrolarımız genişledikçe ekibin tek elden yönetilmesi ve takip edilmesi güçleşti. Bundan dolayı önce alt birimler sonra alt yöneticilikler oluşturduk. Sorumluluğu ve yetkiyi paylaştırdık. Organizasyon şemamızda dikey bilgi akışı olduğu gibi yatayda da bu akışın gerçekleşmesini sağladık. Alt birimler arası destek ve bilgi akışı, süreçlerimizde olan ve olağan bir durumdur. Hızlı bilgi akışı ve hızlı aksiyon için daha fazla kişinin sürece dahil edilmesini sağladık. Tüm operasyonlarımızı bir plan çerçevesinde ve hazırlıklı bir şekilde gerçekleştirmeye çalışıyoruz. Bu sayede kontrollü ve doğru işler çıkartabiliyoruz. Bununla birlikte firmalardan gelen acil taleplerde, müşteriyi geri çevirmiyoruz ve mevcut imkanları zorlayarak, planda olmayan hizmetler verebiliyoruz. Bu durum bizi ve iş akışlarımızı zorlayan bir durumdur. Bunların önüne geçmek için bu tarz taleplerin geldiği işletmelere, periyodik bakım hizmetleri teklif ediyoruz. Bu sayede ‘'acil'' olarak talep edilen hizmetlerin sayısını azaltmış ve planlı işlerimiz arasına almış oluyoruz. 

img_0720-2Teknolojik gelişmelerin proses otomasyonu sektöründe "teknik hizmetler" üzerindeki etkileri hakkında ne düşünüyorsunuz? Son dönemlerde hizmetlerinize eklediğiniz yeni çözümler nelerdir?

Teknolojik gelişmelerin, her sektörde olduğu gibi bizlere de direkt etkisi olmaktadır. Yıllar içinde lamba göstergeli otomasyon panolarından, PLC+HMI kontrollü otomasyon panolarına geçtik. Bilgisayar tabanlı yazılımlardan, web tabanlı yazılımlara geçtik. Uzak erişim programları sayesinde uzaktan tesislerdeki bilgisayarlara, o bilgisayarlardan tesiste kurulu otomasyon panolarımıza ve hatta ölçüm cihazlarına doğrudan erişebilir olduk. Bu sayede sahada kurduğumuz sistemlerin yanına gitmeden, ofisimizden bağlanarak kontrol ve müdahaleler yapma yeteneğine sahip olduk. Bu gelişmeler bizlere ve müşterilerimize büyük kolaylıklar ve hız kazandırdı. Bizler kendi sistemlerimizde bu yeniliklere entegre olurken, eş zamanlı tedarikçilerimizde entegre olmaktadır. Bunlar bizlerin ve müşterilerimizin işlerini daha da kolaylaştırmaktadır.

Teknik hizmetler departmanınız müşteri memnuniyetini nasıl sağlıyor? Müşteri geri bildirimlerini nasıl değerlendiriyorsunuz? Kullanıcı şikayetlerini veya sorunlarını çözme sürecinde nasıl bir yaklaşım izliyorsunuz?

Şirket kültürümüzde müşteri memnuniyeti her zaman ön plandadır. Sürekli büyümemizin temel kaynağı da sağladığımız bu memnuniyet olmuştur. Bu memnuniyeti yukarıda tutmak için şirket içi süreçlerimizde önemli denilebilecek çalışmalarımız mevcuttur. Hizmet ya da ürün verdiğimiz her firmadan müşteri memnuniyet anketleri doldurmalarını talep ederiz. Bu firmaları yıl için en az 1 kere yerinde ziyaret eder ve geri bildirim almaya çalışırız. Bu geri bildirimleri raporlar ve kayıt altına alırız. Kaydedilen bu veriler, firma içinde yönetici kadrolarının dahil olduğu toplantılarla analiz edilerek düzeltici, önleyici ve geliştirici faaliyetler belirlenir ve planlaması yapılır. Belirlenen planlar çerçevesinde bir yatırım gerekiyorsa zaman kaybetmeden gerçekleştirilir. Mevcut süreçlerde revizyon gerekiyorsa hızlıca yapılır. Şirket içi duyurular veya eğitimlerle yeni süreçler için kadroların bilinçlenmesi sağlanır.    

Bu rolde başarılı olmak için hangi becerilere sahip olmanız gerektiğini düşünüyorsunuz? Kariyerinizde karşılaştığınız en büyük öğrenme fırsatları nelerdi?

Öncelikle azmetmek ve pes etmemek gerekiyor. Gerekli bilgi ve tecrübeye ulaşana kadar yapılan iş, zorlayıcı bir iştir. Bilgi ve tecrübeyi elde ettikten sonra verilen emeğin ve gösterilen azmin karşılığını alırsınız ve işiniz daha kolay hale gelir. Her iş böyle değil midir? Başarmak istediğin yolda engelleri aşmak için pes etmeden, sürekli mücadele etmek gerek. Ben de bu yolda karşılaştığım zorlukları aşmanın kolay ve doğru yöntemlerini öğrendim ve tecrübe ettim. Karşılaştığım her bir zorluk, zorlukları aşmak için harcadığım emek, benim için yeni bir öğrenme fırsatı oldu. Bu fırsatlar da sonrasında yaptığımız işlerin daha kolay ve anlaşılır hale gelmesini sağladı. 

15697397_10154761327184020_2174793746374278793_n-2Ekibinizin yetkinliklerini artırmak için ne tür eğitimler veya gelişim programları sunuyorsunuz? Teknik hizmetler alanında genç profesyonellere ne gibi tavsiyeleriniz olur?

Yukarıda bahsettiğim bilgi ve tecrübeleri ekibime sürekli aktarıyorum. Düzenlediğimiz eğitim organizasyonlarıyla, toplantılarla, yazışmalarla, karşılıklı görüşmelerle, hazırladığım sunum, doküman ve uygulama notlarıyla sürekli bir bilgi transferi yapmaya çalışıyorum. Bu sayede ekibimin daha az zorluklarla karşılaşarak, doğru bilgiye hızlıca ulaşmasını sağlamaya çalışıyorum. Ekibimde bu durumdan cesaretle baskı altında hissetmeden işlerini yürütebiliyor.

Teknik hizmetler ekibi, robot gibi hareket etmemelidir. Ezberlenen bilgilerle sadece verilen talimatları yerine getirmek, o personelin gelişimini kısıtlar. O kişiden belli bir yere kadar verim alırsınız. Bunun yerine yapılan işin, müdahale edilen sistemin çalışma mantığının anlaşılması ve öğrenilmesi şarttır. Öğretilen, gösterilen her bilginin sorgulanması, muhakeme edilmesi ve idrak edilmesi önemli ve gereklidir. Ancak bu şekilde profesyonel bir ekip haline gelebilirler. Kendi ekibimin de böyle olması için ekstra emek harcamaktayım ve harcamaya da devam edeceğim.      

1w2a0392-2Uzun yıllardır Set Teknik'te çalışıyorsunuz. Bu başarınızın sırrını ve motivasyon kaynağınızı paylaşabilir misiniz? Set Teknik bu sene 20. yılını kutluyor. Sizin için gurur verici olmalı. 20. yıl ile ilgili düşünceleriniz nelerdir?

17 sene önce 3 yaşındaki genç bir firmanın kapısından genç ve tecrübesiz bir mühendis olarak girdim. Şirket büyüdükçe bende olgunlaştım. Ben ve ekibim bir şeyleri başardıkça şirkette büyüdü. Geriye dönüp baktığımda ulaşılmış birçok hedef, başarılmış birçok proje, 24 kişiyle hizmet veren sürekli büyüyen güçlü bir teknik hizmetler kadrosu gördüğümde ve bu süreçlerin her birine tek tek şahit olduğumda motivasyon kaynağım kendiliğinden oluşmuş oluyor. Son 20 yılın 17 senesinde bizzat bulunmak ve bu başarıların bir parçası olmak başlı başına bir gurur kaynağıdır. Aynı gururu teknik ekibim de fazlasıyla hak ediyor. Aynı gurur ve motivasyonla yeni yıllarda nice yeni hedefler ve başarılar diliyorum.     

Paylaş:
İlgili Ürünler
Diğer İçerikler

TEMSİLCİLİKLER

E-Bülten Kayıt
Bize Ulaşın