Murat Bey öncelikle sizi ve SET TEKNİK'te görev aldığınız ‘Teknik Hizmetler' bölümünü tanıyabilir miyiz ?
44 yaşındayım. Evli ve 3 çocuk babasıyım. Elektronik mühendisiyim. SET TEKNİK firmasında 17 yılımı doldurdum. 17 yıl önce Teknik Servis Mühendisi olarak girdiğim bu firmada 3 kişilik servis kadromuz vardı. Şu anda 24 kişilik departmanın Teknik Hizmetler Müdürü olarak görev yapmaktayım. Teknik Hizmetler departmanımız; proje, bakım ve iç hizmetler olmak üzere 3 bölümden oluşmaktadır.
Proje bölümümüz, sipariş aşamasından devreye alım aşamasına kadar olan tüm prosesleri yürütmektedir. Müşterilerimizin taleplerine ve yerel veya uluslararası regülasyonlara uygun olarak sistem tasarımları, her ihtiyaca çözüm sunabilecek tedarikçilerimizin ve partnerlerimizin son teknoloji ürünleri ve doğru ürün seçimi, sistem entegrasyonu, projelendirme, sistemler için gerekli ekipmanların tedariği, proje çizimleri, SET TEKNİK üretim alanında otomasyon panolarının montajları ve testleri, müşteri sahasına sorunsuz sevki, müşteri sahasında montajların yapılması, soğuk ve sıcak testlerinin yapılması, devreye alınması, dokümantasyon teslimi ve son olarak kullanıcı ve bakım eğitimlerinin verilmesi gibi süreçleri başarıyla gerçekleştirmektedir. Yurt içi ve yurt dışı olmak üzere yüzlerce projeyi layıkıyla sonuçlandırdık.
Bakım bölümümüz, bakım anlaşmaları ve/veya taahhütler kapsamındaki tüm periyodik bakım ve kalibrasyon hizmetlerini, müşterilerimizin işletme sahalarında gerçekleştirmektedir. Bu bölümdeki arkadaşlarımız gezici ekipler olup, tüm Türkiye'ye hizmet vermektedir. Bazı dönemlerde yurt dışındaki müşterilerimizden gelen bakım/kalibrasyon/ servis taleplerine de bakım birimimiz cevap verebilmekte ve yerinde hizmet verebilmektedir.
İç hizmetler bölümümüz İstanbul merkez ofiste olup, tamir bakım ve kalibrasyon için servisimize gönderilen cihazların işlemlerini gerçekleştirmektedir.
Müşterilerimize daha hızlı hizmet verebilmek için İstanbul merkez ofis olmak üzere İzmir, Adana ve Karabük'te yerleşik teknik ekiplerimiz bulunmaktadır. Bu ekiplerimiz hem proje hem de bakım faaliyetlerimizde yerinde destek vermektedir.
Ekiplerimizin çoğu elektrik ve elektronik orjinli tekniker ve mühendislerden oluşmakta olup, sektörün en geniş ve tecrübeli teknik hizmetler ekibi unvanını taşımaktadır. Sahip oldukları bilgi birikimi ve tecrübeyle müşteri memnuniyetini maksimumda tutan çözümler ve hizmetler sunabilmektedir.
Hizmet verdiğiniz alan sebebiyle teknik hizmetlerin önemi ve SET TEKNİK ekipmanlarının sahadaki çalışırlığının korunmasının önemi nedir?
Ürün gruplarımız 4 ana başlıkta yer almaktadır. Bu 4 ana başlığı ve endüstriye sunduğu önemlerini şu şekilde sıralayabiliriz;
- Gaz ve Alev Algılama ve Uyarı Sistemleri
Yanıcı patlayıcı ve toksik gazların algılanması, tesislerde olası yangınların en kısa sürede tespit edilmesi, erken uyarı sistemlerinin devreye sokulması.
- Sürekli Emisyon Ölçüm Sistemleri
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'nın yayınladığı tebliğ, genelge ve yönetmeliklere göre sanayi kuruluşlarının atmosfere saldığı emisyonların, EN140181 ve EN 15267 standartlarına uygun olarak sürekli ölçülmesini sağlanması.
- Proses Gaz Analiz Sistemleri
Yanma verimi, kalite kontrol, performans testleri, üretimin iyileştirilmesi ve arttırılması, teknik emniyet, proses güvenliği, Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmaları için ihtiyaçlara ve taleplere uygun sistemlerin kurulması.
- Ateşleme, Alev monitör ve Fırın İçi Görüntüleme Sistemleri
Yakma işlemlerinin gerçekleştirildiği proseslerde verimli ve emniyetli yanmanın sağlandığı, takip edildiği ve sürekli görüntülenebilip, kaydedilebildiği sistemlerin kurulması.
Bunların her biri başlı başına kullanıldıkları yer itibariyle çok kritik ve önemli amaçlara hizmet etmektedir. Bundan dolayı doğru tasarım, doğru kurulum ve doğru bakım anlamında çok önemli sorumluk taşımaktayız. Yapılacak eksik ya da hatalı işlerin sonuçları tesisler ve çalışanlar için ağır bedellere mal olabilir. Bunun bilinciyle yapılan işlerin her aşamasında her zaman dikkatli olmak zorundayız. Sahip olduğumuz tecrübeli kadromuz ile bunların üstesinden gelebilmenin gururunu yaşıyoruz.
Hizmet verdiğiniz firmalara uzun yıllardır ürün ve çözüm sağlıyorsunuz. Satış öncesi ve satış sonrasında ne tür talepler alıyorsunuz, güven ilişkisi ve sürdürülebilir hizmet kalitesi konusunda SET TEKNİK'in vizyonunu tanıyabilir miyiz?
SET TEKNİK olarak, Türkiye'de ilk 500'e girmiş büyük endüstriyel tesislerle çalışmaktayız. Bu tesislerin ihtiyaçlarını yerel ve uluslararası standartlarda ileri teknoloji sistemler sunup, kurulumlarını başarıyla yapabildiğimiz gibi devreye aldığımız sistemlerinde hızlı, geniş ve tecrübeli bakım ağıyla sürekli destek ve hizmet vermekteyiz. Sistemleri sattıktan sonra işimiz bitmiyor. Asıl işimiz yeni başlıyor. Herhangi bir tedarikçi olmaktan çıkıp, bu işletmelerin partner firması haline geliyoruz. Tesis ettiğimiz bu güven ile sektörde elde ettiğimiz çok değerli referanslarımız sayesinde, son 20 yılda sürekli büyümenin temelini oluşturduk. Bundan sonra da aynı vizyonla temel misyonlarımızı yerine getirip, çok değerli referanslarımıza katma değer katmaya devam edeceğiz.
Bu aşamada değişen saha şartları ve üretilen – depolanan ürünlerin gelişimi ile birlikte güncellenen taleplere karşı mühendislik bilgi ve yetkinliğinin, faaliyet gösterdiğiniz alan için öneminden bahsetmenizi isteyeceğim. Ekipmanın kullanılacağı sahanın zorlu şartlarının iyi tanınmasının ve proses bilgisinin önemi nedir?
Son 20 yılda büyümemizin en önemli nedenlerinden biri de zorlu proses şartlarına, alışılagelmiş uygulamalar dışında araştırıp öğrenerek, bilimsel veriler ışığında daha etkin ekipman ve aksesuarlar bularak, yeni tasarımlar oluşturmamız ve sahada uygulamalarını yapmamız. Yaptığımız uygulamalarla uzun yıllar sorun yaşanılan sistemlere, müşterilerimizi fazlasıyla memnun edecek performansta çözümler sunmaya başladık. En gurur verici tarafı ise bizim araştırarak bulduğumuz çözümü, alanında öncü bir tedarikçimizin dünyanın diğer ülkelerindeki partnerlerine çözüm olarak anlatmasıydı. Prosesi bilmek, prosesin zorluklarını ve parametrelerini tanımlayabilmek, o parametrelere uygun ve doğru tasarım yapabilmek, mühendislik becerilerimizi ön plana çıkaran ve bizleri farklı kılan en güçlü yönlerimizden biridir.
Sizin de bahsettiğiniz gibi 17 yılı aşkın süredir SET TEKNİK'te görev alıyorsunuz. Kalitenin korunması için ve vizyonun gelecek nesle aktarılması için marka, ürün, proses ve çözümlerinizle ilgili ne tür eğitimler gerçekleştiriyorsunuz?
Bulunduğumuz sektörde sürekli öğrenmek ve bilgileri canlı tutmak esastır. Bunun için her türlü prosesi bilmek ve anlayabilmek, proses parametrelerini analiz edebilmek, fizik, kimya ve malzeme biliminden ihtiyaç olabilecek bilgilere sahip olabilmek, yeni teknolojileri bilmek ve bu teknolojileri farklı proseslerde nasıl ve ne şekilde uygulanabileceğini bilmek güçlü yönlerimizin temelini oluşturur. Temsilciliğini yaptığımız markaların, periyodik eğitimlerine sürekli katılım sağlıyoruz ve bu üretici firmaların bilgi ve tecrübelerinin firmamıza aktarımını sağlıyoruz. Edindiğimiz bilgi ve tecrübeleri, firmamız içinde tüm çalışanlarımıza aktarmak için sürekli eğitim organizasyonları gerçekleştirilmektedir. Bu eğitim organizasyonları kapsamında hazırlanan sunumlar da firmamızın hızlıca ve kolayca erişilebileceği bilgi kütüphanesi niteliği taşımaktadır. Ayrıca yaşanılan tecrübelere istinaden hazırlanan Uygulama Notları'da bu kütüphanenin içinde önemli bir veri kaynağıdır. Bu sayede bilgiler güncel ve taze tutularak hem firma içinde bilgi paylaşımı yapılıyor, hem de sonraki nesillere aktarımı sağlanıyor.
Son kullanıcılara ve hizmet verdiğiniz firmalara yönelik; ekipmanları uzun süre sağlıkla çalışır kılma ve toplam satın alma ya da işletme maliyeti konusunda doğru ekipman (optimum seçim) seçimi ve bakım çalışmalarıyla ilgili sahada verdiğiniz eğitim çalışmaları nelerdir?
Satın alacakları ya da işletecekleri sistemler için müşterilerin bilgi sahibi olması ve bilinçlenmesi bizim gibi mühendislik firmaları içinde önemlidir. Sahip olduğumuz tecrübeleri ve bilgileri müşterilere aktararak, doğru ve yüksek performanslı sistemin alınması ve sonrasında doğru işletilmesi için eğitim mahiyetinde hizmetlerimiz fazlasıyla olmaktadır. İşletmelere; yerinde toplantılar, saha keşifleri, e-postalar üzerinden yazışmalar, telefon üzerinden görüşmeler, doküman paylaşımları, çevrim içi toplantılar olmak üzere birçok kanal kullanılarak ihtiyaç olunabilecek bilgilerin fazlası aktarılarak, doğru yönlendirmeler yapılmaktadır. Bu yönlendirmelerde geçmiş tecrübeler, ölçüm teknolojileri, bilimsel veriler, yerel ve uluslararası standartlardan bahsedilerek mevcut ve olacak olan durum detaylı anlatılarak, firmaların fazlasıyla bilgilenmesi sağlanmaktadır. Periyodik hizmet verdiğimiz firmalara hizmet sırasında veya sonrasında mevcut durumu analiz ederek, gerekmesi durumunda detaylı raporlar sunulmaktadır. Rutin bakım hizmetlerimiz dışında bu raporlar ve bilgilendirmeler, olası yüksek maliyetli arızaların önüne geçilmesi için firmalara çok değerli olabilecek bilgiler sunabilmektedir. Bunlara ek olarak, sözleşmeli müşterilerimize 6 ayda bir ücretsiz çevrimiçi eğitimler organize ederek, bilgi ve tecrübelerimizi aktarmaktayız. Ücretli olarak bile bulmakta zorlanacakları pek çok önemli bilgiyi bu sayede ücretsiz ve periyodik olarak alabilmekteler. Bu sayede firmalar bizimle çalışırken, sadece ürün ya da hizmet sahibi olmuyorlar, işin doğru ve sürekli yapılabilmesi için iyi bir partnere sahip oluyorlar.
Gelecek dönem için yeni yatırım, yapılanma ve yeni hizmet konusu planları var mıdır?
Sektörde edindiğimiz referanslar istesek de istemesek de bizi doğal olarak, sürekli büyümeye yönlendiriyor. 20 yılın analizini yaptığımızda, sayısal verilerde bunu destekliyor. Bu kapsamda gerek İstanbul merkezde gerekse bölgelerde kadrolarımızı ideal sayıya ulaştırıp, aramıza yeni katılan arkadaşlarımızın eğitim ve gelişim süreçlerini tamamlayarak, mevcut kadromuza güç katmak, planlarımız içindedir. Doğru zaman geldiğinde mevcut olan Adana, İzmir ve Karabük bölgelerimize yeni bölgeler ekleyerek, hizmet kolaylığı sağlamayı planlıyoruz. Organizasyon yapımızda bu yatırımlarımız olmak zorundadır, olacaktır.
Teknolojide yaşanan gelişmeler, yerel ve uluslararası standartlar ve yönetmeliklerde oluşacak yeniliklere bağlı olarak, teknik gelişimimiz hiçbir zaman durmayacaktır. Bunları sürekli yakından takip ediyoruz. İhtiyaca bağlı olarak aynı sektörde kalmak suretiyle yeni sistemler veya yeni hizmet konularına hızlıca yatırım yapıp, entegre olma kabiliyetimiz bundan önce hep oldu, bundan sonra da olmaya devam edecektir.
SET TEKNİK 20. yılını geride bıraktı, bu size nasıl bir sorumluluk getiriyor. Firmanızın ve teknik hizmetler bölümünüzün bu süreçteki gelişiminden kısaca bahseder misiniz?
20 yıl önce 2 kişiyle küçük bir ofiste başlayan bu serüven, şu an 60'a yakın kişiyle 5 katlı bir binada devam ediyor. 17 yıl önce dahil olduğum bu organizasyonda teknik hizmetler departmanında 3 kişiyken, şu anda 24 kişilik dinamik bir ekiple faaliyetlerimizi aynı heyecan ve enerjiyle sürdürmeye devam ediyoruz. Sektörde elde ettiğimiz çok değerli referanslarla tüm sosyal olaylar, doğal afet ve ekonomik krizlere rağmen ayakları yere sağlam basan ve sürekli büyüyen bir organizasyon olduk. Organizasyonumuz büyüdükçe sektörde sahip olduğumuz hacmimizde genişledi. Sektörde sahip olduğumuz konuma ulaşmak, bu konumu korumak ve yükseltmek kolay bir iş olmasa da tecrübeli kadromuzla üstesinden gelmesini biliyoruz. Yüklendiğimiz sorumluluğun fazlasıyla farkındayız fakat bu durum bizi endişelendirmiyor. 20 yılda edindiğimiz tecrübe sayesinde, ayakları yere sağlam basarak fazlasını yapabileceğimizin de bilincindeyiz.
Paylaş: